6 مرداد 1403 7:44 ق.ظ

لوگوی سایت شهرداری اسدیه

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسدیه، زورخانه ذوالفقار شهر اسدیه با حضور عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرجامی فرد فرماندار شهرستان، خزاعی امام جمعه شهرستان، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و عموم مردم همزمان با عید سعید غدیر خم پس از بهسازی توسط شهرداری اسدیه بازگشایی شد.
مسعود صادقی شهردار اسدیه در این مراسم طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مسئولان و ورزشکاران بیان داشت: نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر اسدیه یک نگاه خانواده محور و همه جانبه است و لازمه تحقق این رویکرد توسعه زیرساخت های ورزشی، فرهنگی، تفریحی، رفاهی و …در مناطق شهر می باشد.
شهردارتصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر اسدیه طی یک سال اخیر، تحویل پروژه ها از پیمانکاران و تجهیز و راه اندازی آنها بوده است تا شهروندان عزیز امکان استفاده از همه پروژها را داشته باشند.
مهندس صادقی افزود: در همین راستا زورخانه ذوالفقار شهر اسدیه با رفع نواقص ، بعد از وقفه 5 ساله تجهیز و راه اندازی شد و فضای مناسبی برای ورزشکاران باستانی کار فراهم گردید.
شهردار اسدیه خاطر نشان کرد: مدیریت شهری اسدیه مصمم به توسعه متوازن و عادلانه محور و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت های مختلف را در دستور کار قرار داده که در آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.
عباس زاده معاون استاندار ضمن تأکید بر حمایت از ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی، اظهار داشت: گود زورخانه و ورزش باستانی صرفا یک ورزش جسمی نیست، بلکه جایگاهی است که روح انسان در آن پرورش می یابد.
وی در ادامه با توجه به اهمیت پرداختن به ورزش باستانی و زورخانه ای که در کنار پرورش جسم به پرورش روح پهلوانی در نزد ورزشکاران نیز می پردازد، افزود: باید مجموعه مدیریت شهری به توسعه و رشد این ورزش در شهر کمک نمائیم و شرایط را برای سوق دادن جوانان و نوجوانان به این ورزش فراهم نمائیم.
معاون عمرانی استاندار از روند رو به رشد شهر اسدیه ابراز خرسندی کرد و گفت: با تلاش فرماندار شهرستان درمیان و شهردار اسدیه و شورای اسلامی شاهد اجرای پروژه های مهم و شاخص در اسدیه هستیم.
در پایان این مراسم عباس زاده معاون استاندار و فرماندار شهرستان درمیان، حجت الاسلام خزایی امام جمعه شهرستان از زحمات شهردار اسدیه به جهت مرمت و بازسازی زورخانه ذوالفقار شهر اسدیه با اهدا لوحی تقدیر بعمل آمد

لازم به ذکر است در این مراسم آیین های خاص این ورزش باستانی و اشعاری در مدح خداوند و ائمه اطهار به ویژه امیر مومنان حضرت علی (ع) اجرا و با ضرب و نوای مرشدان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای، در کنار جوانان و نونهالان دهه نودی، آیین های این ورزش را با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی به نمایش گذاشتند.