6 مرداد 1403 7:58 ق.ظ

لوگوی سایت شهرداری اسدیه

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسدیه، مهندس فرجامی فرماندار شهرستان درمیان، حجت الاسلام خزایی امام جمعه شهرستان درمیان ، فرمانده سپاه شهرستان درمیان و رییس سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج ورزش باستانی و زورخانه ای و برنامه ریزی در خصوص توسعه این ورزش ها در شهر از روند بهسازی زورخانه ذوالفقار شهر اسدیه بازدید کردند
شهردار اسدیه ضمن ارائه گزارشی از روند تعمیر و بهسازی این زورخانه بیان کرد: ورزش زورخانه ای و باستانی که با نام ورزش پهلوانی نیز شناخته می شود از دیر باز در کشور ما طرفداران بسیاری داشته است .در سالهای اخیر با توسعه ورزش های نوین و رشته های ورزش رزمی مختلف آهسته آهسته گرایش به ورزش باستانی کمتر شده است.
شهردار افزود: با توجه به اهمیت پرداختن به این ورزش که در کنار پرورش جسم ، پرورش روح پهلوانی را نیز در بردارد در نظر داریم که به توسعه این ورزش در شهر اسدیه کمک کرده و شرایط را برای سوق دادن جوانان و نوجوانان به این ورزش زورخانه ای فراهم کنیم.
فرماندار شهرستان درمیان ضمن قدردانی و دغدغه شهردار اسدیه نسبت به راه اندازی این زورخانه به به نقش محوری این زورخانه در توسعه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در شهر اسدیه تاکید کرد.
وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در گسترش اخلاق و جوانمردی در جامعه بسیار مؤثر است و این فرهنگ موجب گرایش جوانان به سمت کارهای خیر و خداپسندانه می‌شود.

لازم به ذکر است زورخانه ذوالفقار شهر اسدیه در سالیان گذشته به دلیل مشکلات زیرساختی فعالیتی نداشته است امسال به همت شهردار اسدیه همزمان با عید سعید غدیر خم فعالیت خود را آغاز میکند