6 مرداد 1403 8:51 ق.ظ

لوگوی سایت شهرداری اسدیه

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسدیه، در آستانه فرا رسيدن عید سعید قربان، مسعود صادقی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان از آمادگی شهرداری اسدیه جهت ذبح دام‌های شهروندان در این روز خبر داد و گفت: تنها مکان مجاز عرضه و ذبح دام در شهر اسدیه کشتارگاه شهرداری می باشد و از فعالیت های غیر مجاز در سطح شهر توسط دامپزشکی جلوگیری و برخورد قانونی صورت می پذیرد.

وی افزود: عملیات اجرایی تعمیر ساختمان کشتارگاه ، مجهز شدن کشتارگاه به کلیه ادوات و وسایل بروز و استاندارد از دوهفته پیش آغاز شده است و هم اکنون کشتارگاه با دستورالعمل های مورد تایید شبکه بهداشت و دامپزشکی در ایام مبارک عید سعید قربان جهت خدمت رسانی به شهروندان انجام شده ؛
صادقی اضافه کرد: در این راستا با هماهنگی چندین قصاب جهت ذبح دام در محل کشتارگاه شهرداری با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است .لذا با توجه به افزایش بیماری‌های مشترک انسان و دام همچون: تب کریمه کنگو، تب مالت و …. از شهروندان درخواست می شود که در منازل و معابر عمومی دام ها را ذبح نکنند.
وی افزود: کشتارگاه دام شهرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز عید سعید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام‌های قربانی و تحویل لاشه‌ها به متقاضیان را با ارائه خدمات دارد.
لازم به ذکر است این کشتارگاه به دلیل عدم تاییده پروتکل های وزارت بهداشت و بروز نبودن ادوات در سالیان گذشته فعالیت در آن انجام نمی شده است، اما امسال با اعتباری که شهرداری به جهت رفع نیاز مردم به کشتارگاه تخصیص داده شاهد بهره برداری استاندارد و مورد تایید دستگاه های مربطه هستیم.