6 مرداد 1403 4:19 ق.ظ

لوگوی سایت شهرداری اسدیه

.

بازدید رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر، جناب آقای غلامی بهمراه سرپرست شهرداری و مسئول سایت مدیریت پسماند شهرستان

در این بازدید درمورد راه کارهای دفن بهداشتی پسماند و برون رفت از مشکلات وضع موجود تبادل نظر گردید و مقرر شد شهرداری نسبت به ایجاد دالان های خاکی جهت دفن پسماند و پیگیری مطالبات از شهرداری های طبس و گزیک و بخشداری مرکزی اقدام نماید.

بسیاری از کشورهای جهان امروز با استفاده از فناوری‌های روز با بازیافت زباله‌ها و مصرف آن در بخش‌های دیگر، از آن منبع درآمد جدیدی آفریده اند و دیگر معضلی به‌ نام دفع غیراصولی پسماندها ندارند؛ بلکه توانسته‌اند طلای کثیف را به ابزاری برای توسعه شهرهای خود تبدیل کنند اما در ایران متاسفانه پسماندها به‌ دلیل نبود برنامه و فرهنگ تولید و بازیافت آن، همچنان به شکل یک معضل و تهدید برای بهداشت عمومی باقی مانده ‌است.

اگرچه در گذشته پیگیرها و جلساتی برای ساماندهی سایت زباله شهرستان برگزار شده اما این تلاش ها به نتیجه مطلوب نرسیده و نیاز به همت والا دارد.

برنامه های بلندت مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی سایت پسماند شهرستان در دست اجراست و در حال رایزنی هستیم که با انعقاد قرارداد با شرکتهای ذیصلاح در خصوص جانمایی سایت جدید از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اقدام نماییم.